panaracer logo

Japońska firma Panaracer w gumie robi już od 1953 roku. Jest więc to marka z bogatymi tradycjami, a na uwagę zasługuje również fakt, że jej wyroby produkowane są nadal w kraju kwitnącej wiśni, a nie gdzieś w państwie za Wielkim Murem. Kupując więc laczki pochodzące z tej manufaktury możemy chwalić się gumami z napisem Made in Japan.

Jak podkreślają szefowie firmy, fakt ten pozwala na utrzymanie pełnej kontroli nad produkcją oraz zapewnia jakość na najwyższym poziomie. W Panaracerze znajduje się dział, który zajmuje się poszukiwaniem i wcielaniem nowych technologii. Obecnie Panaracer produkuje szeroki wachlarz opon przeznaczonych do MTB, na szosę, oraz dla rowerów miejskich i przełajowych. Kilka lat temu Japończycy zainwestowali i przejęli część produkcji od amerykańskiej firmy Pacenti, która właśnie w fabryce Panaracera produkowała swoje opony, by potem je sprzedawać pod własną marką.  Dokładnie chodzi tu o linię opon Pacenti Moto w rozmiarze 27,5".  Jak podkreśla właściciel firmy Kirk Pacenti to właśnie jego firma już w 2007 roku była orędownikiem wprowadzenia opon w rozmiarze 650B na rynek rowerowy. W tym właśnie czasie zaprojektowano i wyprodukowano w firmie pierwszą gumę w tym rozmiarze.

Oto jak prezentuje się rodzina Panaracer MOTO w rozmiarze 27,5".

 

Neo-Moto 27.5"

 

pnaracer moto 650B opona pacenti

 

 Neo Moto 27.5

Jeśli ktoś szuka opony typu All Condition do agresywnego XC, to jego wybór może paść na gumy Neo Moto. Boczne klocki są wysokie i ułożone regularnie, gwarantując stabilność nawet w szybkich i ciasnych zakrętach. Czoło opony jest zaokrąglone i posiada bieżnik w postaci kwadratów z charakterystycznym nacięciem w kształcie litery X. Środkowa linia bieżnika to klocki ze stożkowym ścięciem, dzięki czemu redukuje się opory toczenia na suchym i twardym podłożu.  Neo Moto w rozmiarze 27.5 x 2.3" i oplocie 120TPI waży wg producenta 665g, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem.

 

 

Quasi-Moto 27.5"

quasi moto panaracer

 

 

quasi moto opona panaracer 650b

Quasi-Moto 27.5" to nisko profilowa opona z płaskim czołem bieżnika, klocki są niskie, luźno rozłożone na całej powierzchni. Taka budowa definiuje tą gumę do użytku w maratonach oraz lekkiego XC w suchych warunkach i na twardym podłożu. Opona dostępna jest w wersji 27.5 x 2.0", oplocie 120 TPI co przekłada się na wagę 545g.

 PARI-MOTO PARI-MOTO GRAVEL

pari moto 650b

Pari-Moto to opona, która została opracowana przez Kirka Pacentiego przeznaczona do użytku w warunkach suchych, ubitych szutrowych oraz szybkiego przemieszczania się w warunkach miejskiej dżungli. Jednym słowem gumę zakładamy do naszego rumaka gdy służy on nam np. jako transport do pracy. Pari-Moto dostępna jest w rozmiarze 27.5x1.5c, oplocie 120TPI i waży 300g lub 340g z systemem antyprzebiciowym.

 Driver Pro

Driver Pro panaracer

To opona z niskim, drobnym bieżnikiem, który ma zapewnić bardzo dobrą trakcję na suchych i twardych trasach XC oraz maratonów. Opona o splocie 66 TPI posiada aramidowe włókna, jej waga w rozmiarze 27.5 x 2.22" wynosi 580g. 

 

 Comet

comet 650b panaracer

 

Comet to bardzo dobry przykład opony przeznaczonej dla ścigantów startujących w maratonach MTB. Okrągły profil zapewnia maksymalne trzymanie boczne, a niski i gęsty bieżnik gwarantuje minimalne opory toczenia w warunkach suchych i szutrowych. Panaracer Comet występuje w rozmiarze 27.5 x 2.0' oraz opcji zwijanej i drutówki. Oplot 60/30 TPI.

 

Swoop

swoop panaracer

Swoop najlepiej odnajduje się w agresywnej jeździe w dół, wysoki i duży bieżnik pewnie będzie się wgryzał w teren zapewniając trakcję w zakrętach i na luźnych podjazdach. Rozmiar opony wynosi 27.5 x 2.10". Gęstość kordu wynosi 60TPI przy zastosowaniu włókien aramidowych oraz 30TPI w przypadku drutówki. Waga wynosi odpowiednio 620g|700g.

O ile większość firm produkujących opony z segmentu 650B skupiło się na produkcji gum dla potrzeb Enduro i All Mountain, o tyle Panaracer w swoim katalogu prezentuje bogaty wachlarz gum przeznaczonych dla zawodników biorących udział w zawodach XC i maratonach.  Do pełni szczęścia brakuje jeszcze aby producent stuningował model SOAR, który mógłby przypaść do gustu wielu golinogom.

 

Tadeusz Pietrzak