
Ocena opon "szutrowych" Continental Terra Hardpack 700x50C
"Bo szerokość ma znaczenie" - parafrazując nieco nasze redakcyjne motto przewodnie na warsztat trafiły wyjątkowo grubaśne gravelowe kapcie - Continental Terra Hardpack w słusznym rozmiarze 700x50c. Jeszcze kilka(naście) lat temu taki rozmiar był powszechnie stosowany w rowerach MTB cross country. Dziś jest jednym ze standardów w szutrówkach. Rewolucja czy ewolucja?Test roweru Canyon Grizl CF SLX 8 EKAR
Czy Canyon Grizl CF SLX 8 EKAR odczaruje najbardziej popularny typ roweru w mojej głowie? A może podzieli los mojego pierwszego gravela, który to nie spełnił moich oczekiwań i niemal od razu znalazł nowego właściciela? Przekonajmy się co sądzę o tej niemieckiej maszynie po roku użytkowania. Bartosz Bidas![Wyzwanie 10k [Blog]](/images/2024/08_wyzwanie_10k/wyzwanie10k_11-23_4-min.jpg#joomlaImage://local-images/2024/08_wyzwanie_10k/wyzwanie10k_11-23_4-min.jpg?width=1210&height=908)
Wyzwanie 10k [Blog]
Blog o tym jak w sierpniu Artur postanowił, żeby do końca roku przejechać 10 tys. km ...
Baltic Bike Challenge 2024 - relacja długa jak 44 i pół godziny w siodle
13 maja 2024 godzina 4:46 - podjazd za Nową Karczmą - "Jacek, jedź ... nie czekaj na mnie ..." - wymamrotał Artur. Czy Jacek faktycznie pojechał sam do mety? Czy Artur też zdołał dotoczyć się do Krynicy? Być może. Ale nie uprzedzajmy faktów. Wszystko opowiemy po kolei. Jacek Nosowski, Artur DrzymkowskiCzas na odpowiedź - wyścigowy Maxxis Ikon 29x2.2
Większość firm już dawno pochwaliło się swoimi najnowszymi modelami, które w końcu będą jakąś alternatywą dla wszechobecnych Racing Ralphów, którym co prawda niczego nie brakuje, ale mogłyby być nieco lżejsze. Po zapowiedziach opon pokroju Specialized Renegade przyszła kolej na Maxxisa.
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Czas na odpowiedź - wyścigowy Maxxis Ikon 29x2.2
Surly Karate Monkey wrogiem przeciętności
Powoli zbliża się nowy sezon, premiera goni premierę. Każdy producent próbuje wyprzedzić konkurencję, pokazać coś lepszego. W efekcie powstają coraz mniej trwałe, wyanemizowane konstrukcje z aluminium oraz coraz przystępniejszego karbonu, a wszystko to takie podobne i…przeciętne
Mateusz Nabiałczyk
M1800 – solidne koła 29er na nowych piastach DT Swiss 350
Po prezentacji innowacyjnych Triconów, na które stać nielicznych, DT postanowiło wypuścić produkt zaadresowany do szerszego grona odbiorców. Model M1800 o przeznaczeniu XC/AM z pewnością znajdzie wielu nabywów, o ile cena nie spuchnie przy przewalutowaniu u dystrybutora w Polsce.
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: M1800 – solidne koła 29er na nowych piastach DT Swiss 350
Powiew zachodniego wiatru – Tomac Diplomat
Taksię stało, że przywiało kolejny projekt ramy 29er. Alternatywnie dla sztywnego Flinta John Tomac postanowił dołączyć turystycznego fulla AM pod dumną nazwą Diplomat. 120mm skoku robi spore nadzieje, sprawdźmy zatem, czy są ku temu podstawy.
Mateusz Nabiałczyk
Maja Włoszczowska i zawodniczki CCC – witajcie w klubie… ;)
Trener ekipy CCC Polkowice Andrzej Piątek w której jeździ mistrzyni świata Maja Włoszczowska oraz jej koleżanki Aleksandra Dawidowicz, Magdalena Sadłecka i Paula Gorycka podał informację, że jego podopieczne w 2011 roku będą testować i trenować, także na rowerach 29er.
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Maja Włoszczowska i zawodniczki CCC – witajcie w klubie… ;)
Niemiecka kapitulacja, czyli Corrateca „prawdziwe” 29ery - update
Znany na naszym rynku Corratec, podobnie jak niemiecki związek kolarski, skapitulował i uznał w końcu obecność rowerów górskich 29er jako stały i pełnoprawny element rynku i zawodów MTB. Wszyscy skutecznie opierali się powszechnej tendencji i obecności 29". Corratec w poprzednich kolekcjach prezentował rowery crossowo-trekkingowe na kolach 28” i oznaczał je jako twentyniner, czyli powszechnie przyjęte oznaczenie roweru górskiego na dużym kole.
Ryszard Biniek i Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Niemiecka kapitulacja, czyli Corrateca „prawdziwe” 29ery - update
SR Suntour w końcu uzupełni amortyzatorową pustkę
Ktoś mógłby powiedzieć, że problem dostępności amortyzatorów 29er w zasadzie nie istnieje, nawet w Polsce. Nie od wczoraj do wyboru mamy produkty Rock Shoxa, Foxa, Manitou, Marcoki i RST. Wystarczy mieć jakieś 1000 PLN i już można szukać czegoś podstawowego...A co jeżeli owa kwota stanowi niemal połowę wartości naszego docelowego roweru? Dotychczas zmuszeni byliśmy do odłożenia zakupu na dalszy plan. Na szczęście SR Suntour przyszedł nam z pomocą.
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: SR Suntour w końcu uzupełni amortyzatorową pustkę
Świeżuteńka papryczka chilli – Salsa Spearfish
Bez wątpienia Salsa jest jedną z tych marek, których produkty trudno pomylić z innymi. Wyrazisty design, świetne wykonanie i wysoka dbałość o najmniejsze detale to przydomki ostrej papryki. Nadchodzący rok przyniesie kilka nowości, spośród których jedną z ciekawszych jest w pełni amortyzowany 29er Spearfish.
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Świeżuteńka papryczka chilli – Salsa Spearfish
RST M-29 AIR 2010 test – „Judgement Day” (Update 2011)
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: RST M-29 AIR 2010 test – „Judgement Day” (Update 2011)
Marin Team CXR wspomnieniem z Eurobike'a
Jak się spodziewano, targi Eurobike 2010 stały się miejscem zmasowanego ataku premierowych modeli 29er. Wiele ram wybitnie przyciągało spojrzenia odwiedzających, jedną z nich na pewno był Marin Team CXR, karbonowy sztywniak z niedźwiadkiem w herbie.
Mateusz Nabiałczyk
Pierwszy 29er od Ridley’a
Znana wielu osobom firma Ridley postanowiła wypuścić na rynek pierwszego 29era. Jak sami autorzy projektu piszą: „ z doświadczenia w projektowaniu szybkich i zwinnych rowerów XC oraz światowej klasy cyclocrossowych maszynek, powstał 29er łączący najlepsze cechy i jednych i drugich”.
Bartosz Niezgoda
W poszukiwaniu Świętego Graala , czyli Merida Matts 29 2011
W nadchodzącym sezonie 2010 prawie każdy szanujący się producent rowerów zaplanował w swojej kolekcji modele 29 calowe. Tym bardziej cieszy więc informacja, że do tego grona dołączyła bardzo znana Merida. Aż dziw bierze, że do tej pory tak znana firma nie zdecydowała się na wprowadzenie do kolekcji choć jednego roweru na wielkim kole. Chyba jedynym rozsądnym wytłumaczeniem była uważna obserwacja konkurencji i chęć stworzenia roweru idealnego.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: W poszukiwaniu Świętego Graala , czyli Merida Matts 29 2011
Strona 133 z 142