TESTY
Prezentowaliśmy po raz pierwszy te opony >>tutaj<<. Już na pierwszy rzut oka mają dwie charakterystyczne cechy: agresywne i dość duże klocki bieżnika, oraz niezbyt pokażną objętość balona, do jakiej przywykliśmy w naszych 29erach. O zaletach i przeznaczeniu podkreślanych przez producenta też pisaliśmy - głównie trudne warunki, błoto, luźne kamienie i piach. Ale to były informacje producenta. Za to dziś "Moto na Błoto" w praktyce.
Ryszard Biniek
Jeden z grzechów głównych rowerów na dużym kole, czyli większa waga kół, a zwłaszcza masy rotującej powoli zaczyna być coraz skuteczniej rozgrzeszany. Na rynku pojawia się już coraz więcej lżejszych zestawów kół, obręczy oraz piast. Firma WTB znana z doskonałych produktów i jeden z pionierów opon 29” również dołączyła w bieżącym sezonie do wyścigu o coraz lżejsze i lepsze koła także do 29erów. Wszystko oczywiście już w systemie bezdętkowym. O nowościach WTB na 2011 pisałem tutaj. Teraz w moje ręce dostały się pierwsze w Polsce WTB Stryker TCS Cross Country 29”. Jakie wrażenia i odczucia będą po „odchudzeniu” kół w moim rowerze?
Ryszard Biniek
Czytaj więcej: Test kół WTB Stryker TCS Cross Country 29” (Update maj 2012)
Z dobrą dekadę temu, kiedy to największym moim zmartwieniem było zrobienie rysunku na lekcję plastyki authorowska seria Agang oznaczała jedno – poważne zastosowanie w bardziej skocznych i wymagających dyscyplinach MTB. Potem nieco o niej ucichło, by po latach reanimowano ją jako osobną markę.
Mateusz Nabiałczyk
Jak zrobić dobrą oponę na trudne trasy? Są dwa warunki. Pierwszy - trzeba być ekspertem w branży oponiarskiej, najlepiej z dużym doświadczeniem w produkcji gum do ciężkich zadań. Drugi: wynająć zawodnika - wariata i żywą legendę, który oprócz imienia dołoży do tygla swoją fatnazję i wiedzę.
Michał Śmieszek
Kiedyś wystarczył prosty licznik, gdzie było 6 funkcji na krzyż. Wraz z rozwojem elektroniki, minimalizacją układów i wzrostem ich mocy obliczeniowej szybko okazało się, że w małą przestrzeń nieznacznie większą od pudełka zapałek można upchać tryliard mniej lub bardziej potrzebnych funkcji, dzięki czemu zwykły prędkościomierz zamienił się w centrum dowodzenia i rejestracji.
Michał Śmieszek
Kendy droga? Po śniegu, Panocku! W tym roku pierwsze zimowe treningi przyszło mi zrobić na Aspenach…To dobre opony, ale przy całym szacunku dla Maxxisa, jednak do jazdy po śniegu i lodzie wymagają zbyt dużego poświęcenia uwagi i cennej energii. Z dużą radością i ciekawością przyjąłem więc do testów teoretycznie agresywniejsze laczki Kenda K917 Karma.
Piotr Makowski
Czasami, aby osiągnąć wielki sukces należy najpierw stać się małym. Według przepisu jednego z najbardziej znanych zawodników w historii MTB, na szybkich szutrowych trasach małe gęsto upchnięte klocki potrafią zdziałać cuda o wiele większe niż rzadszy i wyższy bieżnik. Dalsza część solucji jest jeszcze prostsza, choć już nie tak oczywista.
Michał Śmieszek
A miała być letnia zima...tymczasem arktyczny front przywlókł do Polski mróz, taki jak za starych dobrych sowieckich czasów. A człowiek nie kaktus, pić i na rowerze śmigać musi! Tylko, gdy oddech zamarza na brwiach, dupsko jest czerwone, a siusiak po 30 minutach gdzieś zniknął, konieczność posiadania odpowiedniego stroju jest bezdyskusyjna.
Michał Śmieszek
Czytaj więcej: Szybki zimowy test - spodnie Accent Bora Soft Shell
Na dzień dobry ostudzę waszą ciekawość. To nie będzie test produktu 2012, lecz modelu, który w Świecie Wielkiego Kołą egzystuje od dobrych paru sezonów. Szczerze powiedziawszy dziwię się sobie, że przez cały okres funkcjonowania portalu pominąłem popularne Małe Alberciki...zupełnie niesłusznie.
Michał Śmieszek
Pojęcie sezonu rowerowego powoli traci na swym znaczeniu. Coraz więcej miłośników bicykli jeździ przez cały rok, nawet w najtrudniejszych zimowych, śnieżnych i mroźnych warunkach. Jednym z bardzo istotnych czynników takiego podejścia do sportu rowerowego, tak w profesjonalnym jak i amatorskim wydaniu jest odpowiednia odzież i obuwie. O ile na rynku jest duży wybór odzieży zimowej, tak spodniej jak i wierzchniej, rękawic i czapek, to buty zimowe dopiero od niedawna na dobre zaczynają gościć na sklepowych półkach. Do tej oferty zimowych butów dopisuje się w bieżącym sezonie Mavic, oferując zimowe buty MTB Drift i buty szosowe Frost.
Ryszard Biniek
Teamowe ciuchy rzecz święta i nie chodzi tu o to, że nie wypada śmigać, jak nas matka natura stworzyła, ale o to, iż customowe szaty to z wielu powodów bardzo ważny element rowerowej układanki. W sezonie 2011 złożyło się tak, że związaliśmy się z firmą Verge. Czy pożałowaliśmy?
Mateusz Nabiałczyk
Czytaj więcej: Posezonowe sprawozdanie z użytkowania rowerowych ciuchów Verge
Prawie jak bliźniaki, ale "prawie robi wielką różnicę". Pod nogę wpadły dwa komplety mechanizmów korbowych Aerozine. Oprócz zbioru kolekcji nowych doświadczeń tests stworzył okazję do przetestowania naszej kondycji.
Piotr Makowski i Michał Śmieszek